top of page

Make A Wish with the New Moon in Aquarius (EN - IT)

Updated: Mar 27, 2021


Italian below/Italiano in fondo I told you, I love the sky. I love all the celestial bodies, the planets, the stars. And so I love and practice astrology (you can take a look at my page here), and I look at the sky as if it were the mirror of our human soul.


It’s February, the month at the core of Winter, which corresponds to Aquarius.

A Sign ruled by Uranus, a planet associated with sudden changes and shifts, not only on the level of consciousness, but also on a practical level. In fact this planet is also associated with technology and communication.

For sure since Uranus was discovered, technology made everything faster, even communication. In the last couple of centuries life changed so much because of that.


But not our body.


We can bless technology for many reasons. But it has an impact, on our planet and on ourselves.

This New Moon in Aquarius will occur with many other planets gathering in this Sign, and other planets not too far from it. It’s another peculiar celestial event, and it represents the opportunity for a big shift.

A shift in our consciousness, awareness, and presence.


It’s time to stop thinking about ourselves only as single individuals, and start cultivating awareness about the complex network we are part of.

It’s time to look at our connection with Nature, inside ourselves first. It’s time to reconnect with Nature within ourselves, through our body, otherwise our beloved technology will eat us, exactly like Uranus used to do with his children.


It’s time to bring balance, and to make a wish about our possibility to align ourselves with the best possible future, a future in which we can express our maximum potential in harmony with the world around us.

If you want to know more about the way I work with astrology, you can take a look here.




Esprimi un Desiderio con la Luna Nuova in Acquario

Ve l'ho detto, amo il cielo. Amo tutti i corpi celesti, i pianeti, le stelle. E quindi amo e pratico l'astrologia, e guardo il cielo come se fosse lo specchio della nostra anima umana.


È Febbraio, il mese al centro dell'Inverno, che corrisponde al Segno dell'Acquario.

Un Segno governato da Urano, pianeta associato a cambiamenti e passaggi improvvisi, non solo a livello di coscienza, ma anche a livello pratico. In effetti questo pianeta è anche associato alla tecnologia e alla comunicazione.


Sicuramente da quando Urano è stato scoperto, la tecnologia ha reso tutto più veloce, anche la comunicazione. Negli ultimi due secoli la vita è cambiata così tanto a causa di questo.


Ma non il nostro corpo.

Possiamo benedire la tecnologia per molte ragioni. Ma ha un impatto, sul nostro pianeta e su noi stessi.


Questa Luna Nuova in Acquario avverrà con molti altri pianeti che si radunano in questo Segno, e altri pianeti non troppo lontani. È un altro evento celeste peculiare e rappresenta l'opportunità per un grande cambiamento.


Un cambiamento nella nostra coscienza, consapevolezza e presenza.


È tempo di smettere di pensare a noi stessi solo come singoli individui e di iniziare a coltivare la consapevolezza della complessa rete di cui facciamo parte.


È tempo di guardare alla nostra connessione con la Natura, innanzitutto dentro di noi.


È tempo di riconnettersi con la Natura interiormente, attraverso il nostro corpo, altrimenti la nostra amata tecnologia ci divorerà, esattamente come Urano faceva con i suoi figli.


È tempo di portare equilibrio e di esprimere un desiderio sulla nostra possibilità di allinearci con il miglior futuro possibile, un futuro in cui possiamo esprimere il nostro massimo potenziale in armonia con il mondo che ci circonda.

249 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page