top of page
Monica Canducci

Listening... Ascoltando... (EN - IT)

Updated: Jan 26, 2023


(Italian below/Italiano in fondo: What if…we became aware that 'God' is only a word for 'Existence', understanding that it’s time to go beyond any attempt to define It through our narrow minds?

What if mankind was like a tree, and each spiritual Tradition and Path was like a part of it, or like one of the elements which contribute to its life? A tree needs roots, a trunk, branches and leaves, and then ground, water, light, and air to live… A tree lives only when each element and part work together, in harmony. That is 'integration'. The realization of the full potential in complete harmony with the world around.

There is no integration without the acknowledgment of the differences that make it possible to realize connections.


Maybe it’s time to wake up and listen to the essential Voice of Existence, going beyond any definition, label, and language, respecting every language, and recognizing that each language has its reason to be. Because when and where we acknowledge differences, the first step to going beyond any possible discrimination is respect. Then, maybe, we will become able to understand the meaning beyond the words.


We need different notes to make music. We need different colors to paint.


Real Art, as well as spirituality, speaks about respect and integration. Always.

Ascolta...

E se ... ci rendessimo conto che "Dio" è solo una parola per "Esistenza", capendo che è ora di andare oltre ogni tentativo di definirlo attraverso le nostre menti ristrette?

E se l'umanità fosse come un albero e ogni Tradizione e Sentiero spirituale fossero come una parte di esso, o come uno degli elementi che contribuisce alla sua vita? Un albero ha bisogno di radici, di un tronco, di rami e foglie, e terra, e acqua, luce e aria per vivere ... Un albero vive solo quando ogni elemento e parte lavorano insieme, in armonia. Questa è 'integrazione'. La realizzazione del pieno potenziale in completa armonia con il mondo circostante. Non c'é integrazione senza la differenziazione che rende possibile la realizzazione di connessioni.


Forse è il momento di svegliarsi e ascoltare l'essenziale Voce dell'Esistenza, andando oltre ogni definizione, etichetta e lingua, e rispettando ogni lingua e riconoscendo che ogni lingua ha la sua ragione di essere. Perché dove riconosciamo differenze, il primo passo per andare oltre ogni possible discriminazione è il rispetto. Quindi, forse, saremo in grado di capire il significato che sta oltre le parole. Abbiamo bisogno di note diverse per fare musica. Abbiamo bisogno di colori diversi per dipingere.

La vera Arte, l'Arte reale, come la spiritualità, parla di rispetto e integrazione. Sempre.

39 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page